کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

تازه های فرهنگ - یازدهم تیرماه

* افزایش رای دهندگان جوایز اسکار 

* دوبله « فرار از زندان » برای شبکه ۳ ادامه دارد 

* حسین پاینده « کارگاه نقد داستان کوتاه » برگزار می کند  

* « پیرمرد و دریا » به جشنواره همدان می رود  

 

تازه های فرهنگ

افزایش رأی‌دهندگان جوایز اسکار
مهر: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از 134 هنرمند و عوامل اجرایی سینما برای پیوستن به آکادمی دعوت کرد که در میان آنها نام 20 بازیگر و هفت کارگردان به چشم می‌خورد. اسکرین دیلی اعلام کرد، در فهرست امسال آکادمی اسکار نام بازیگرانی چون کیسی افلک، امیلی بلانت، برندان گلیسن، جیمز مک‌آووی و وایولا دیویس و فیلمسازانی نظیر دنی بویل (برنده اسکار پارسال)، رشید بوشارب و تایلر پری دیده می‌شود و از میان نویسندگان هم می‌توان به کورتنی هانت و داستین لنس بلک اشاره کرد. هشتاد و دومین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار برای جلوگیری از تداخل آن با بازی‌های المپیک زمستانی ونکوور هفتم مارس 2010 برگزار می‌شود.

دوبله «فرار از زندان»
برای شبکه3 ادامه دارد
فارس: «مینو غزنوی» از ادامه دوبله سریال «پریزن‌بریک» (فرار از زندان) برای شبکه خانگی و شبکه سوم سیما خبر داد. غزنوی درباره فعالیت‌های تازه خود گفت: این روزها مشغول دوبله «پریزن‌بریک» به مدیریت «محمود قنبری» برای شبکه3 و نمایش خانگی هستیم که همچنان دوبله این کار ادامه دارد. وی در این کار نقش «ورونیکا» را صحبت می‌کند.

حسین پاینده
«کارگاه نقد داستان کوتاه» برگزار می‌کند
وطن امروز: دور جدید کارگاه‌های آموزش نقد ادبی و مطالعات فرهنگی با عنوان «کارگاه نقد داستان کوتاه» با حضور حسین پاینده برگزار می‌شود. این مترجم و استاد دانشگاه دور جدید سلسله کارگاه‌های آموزش نقد ادبی و مطالعات فرهنگی را با عنوان کلی «کارگاه نقد داستان کوتاه» در حوزه هنری استان تهران برگزار می‌کند. علاقه مندان برای حضور در این دوره می‌توانند حداکثر تا روز سه شنبه 15 تیر با مراجعه به حوزه هنری استان تهران
نام نویسی کنند.

«پیرمرد و دنیا»
به جشنواره همدان می‌رود
مهر:‌ مستند «پیرمرد و دنیا» به کارگردانی پوریا آذربایجانی با موضوع زندگی مهدی آذریزدی برای نمایش در جشنواره فیلم کودک همدان آماده می‌شود. آذربایجانی درباره تولید این مستند گفت: این فیلم که به تهیه‌کنندگی محمد داوودی و سفارش شبکه تهران تولید می‌شود، هم اکنون توسط پیمان خاکسار در مرحله تدوین قرار دارد. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن» از آثار ماندگار آذریزدی است که هم اکنون در بیمارستان آتیه تهران تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

انتشار همه داستان‌های
«کورت ونه‌گات» در ایران
ایسنا: همه داستان‌های منتشرنشده کورت ونه‌گات جونیور در زبان فارسی‌ با سرپرستی علی شیعه‌علی منتشر می‌شود. داستان‌های منتشرنشده ونه‌گات در زبان فارسی که به گفته این مترجم، عنوان آنها به 16 تا 17 رمان می‌رسد، در کاری گروهی از سوی انتشارات سبزان منتشر خواهد شد.

«ویس و رامین» بازنویسی شد
ایسنا: به همراه تجدید چاپ کتاب‌های «ماسوله» و «ابیانه» پس از 30 سال، فریده گلبو «ویس و رامین» را بازنویسی کرد. ‌ «ویس و رامین» داستان عاشقانه منظومی از فخرالدین اسعد گرگانی است که در 9هزار بیت سروده شده و گلبو آن را به صورت‌ داستانی منثور بازنویسی کرده است.

اجرای «باغ شکرپاره» در سنگلج
فارس: نمایش «باغ شکرپاره» در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آیینی- سنتی روی صحنه می‌رود و پس از آن نیز در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی خواهد داشت. صادقی اظهار داشت: نمایش روحوضی «باغ شکرپاره» تا روز 15 مرداد‌ماه در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آیینی- سنتی روی صحنه می‌رود و پس از اتمام جشنواره در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی خواهد داشت. وی در پایان گفت: «باغ شکرپاره» به صورت کمدی روحوضی است و تمرینات آن هم‌اکنون نیز رأس ساعت پنج بعداز‌ظهر در اداره تئاتر
ادامه دارد.

«خبرچین» سودربرگ آماده‌ نمایش شد
ایسنا: «خبرچین» فیلم جدید «استیون سودربرگ» که از حضور بازیگرانی چون «مت‌ دیمون» بهره می‌برد، آماده نمایش شد. بنابراعلام هالیوود ریپورتر، «مارک ویتاکر» از دیگر بازیگران این پروژه است. فیلم جدید سودربرگ بر اساس رمانی به همین عنوان به قلم « کورت آیشنوالد»، نویسنده و روزنامه‌نگار تایمز که در سال 2000 منتشر شد، ساخته می‌شود. سودربرگ که با نخستین فیلم‌اش «جنسیت، دروغ‌ها و نوار ویدئو» جایزه نخل طلای کن را به دست آورده است، سال گذشته نیز با فیلم «چه» ‌در جشنواره شصت ‌و یکم کن حضور داشت.  

منبع : روزنامه وطن امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد