کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

تازه های فرهنگ

* راه اندازی نگارخانه دائمی هنر ایران در پاریس 

* بیست و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران ۲۰ آبان برگزار می شود  

* دانشنامه ادب فارسی به جلد دوازدهم رسید  

* آثار نویسنده مشهور چک در راه ایران 

* جانی دپ و تیم برتون در سایه های تاریک 

* سری جدید سینمایک با فیلم های عامه پسند 

* سینمای همدان میزبان جشنواره کودک

تازه های فرهنگ

راه‌اندازی نگارخانه دائمی هنر ایران در پاریس
فارس: مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از راه‌اندازی نگارخانه دائمی هنر ایران در پاریس خبر داد. محمود شالویی با اعلام این خبر گفت: مقدمات راه‌اندازی نگارخانه‌ دائمی هنر ایران از سوی مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی فراهم شده و اگر برنامه‌های ما در این زمینه با شتاب کنونی پیش برود و مشکل خاصی پیش نیاید، بزودی طی یک ماه آینده این نگارخانه در شهر پاریس راه‌اندازی خواهد شد.

بیست‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران 20 آبان برگزار می‌شود
وطن امروز: بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 20 تا 25 آبان‌ماه سال جاری در دو قالب ملی و بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود. بنا بر اعلام انجمن سینمای جوانان ایران، این انجمن به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی و دین‌مدار، با هدف بسط و تعمیق ارزش‌های والای دینی و فرهنگی، پرورش هنرمندان متعهد، نوگرا و توانمند در زمینه شناخت و شناساندن نیازهای راستین جامعه و بیان حقیقت‌گرا و هنرمندانه مضامین بیست و ششمین رویداد بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را برگزار می‌کند.

دانشنامه‌ ادب فارسی
به جلد دوازدهم رسید
ایسنا: «دانشنامه‌ ادب فارسی» به جلد دوازدهم رسید. حسن انوشه،سرپرست تدوین دانشنامه‌ ادب فارسی با اعلام این خبر گفت: دانشنامه ادب فارسی از اردیبهشت سال گذشته
وارد حوزه تمدنی و تاریخی ادب ایران شده است.

آثار نویسنده مشهور چک
در راه ایران
مهر:‌ شش کتاب دیگر از ایوان کلیما نویسنده اهل جمهوری چک شامل سه رمان و سه مجموعه داستان کوتاه در راه ترجمه به فارسی است و بزودی منتشر می‌شود. این کتاب‌ها را فروغ پوریاوری در دست ترجمه دارد و مراحل نهایی ویرایش را
می‌گذراند.

جانی دپ و تیم برتون در سایه‌های تاریک
ایسنا: جانی دپ و تیم برتون پس از همکاری در پروژه‌های سینمایی «سوئینی تاد» و «آلیس در سرزمین عجایب»، بار دیگر در نسخه جدیدی از «سایه‌های تاریک» به‌عنوان بازیگر و کارگردان حضور می‌یابند. دپ که برای نخستین‌ نمایش فیلم اخیرش «دشمنان ملت» در لس‌آنجلس حضور یافته بود، با اعلام این خبر، شایعه پیوستنش به فیلم جدید برتون را تایید کرد. جانی دپ و تیم برتون، پیش‌تر در فیلم «کارخانه شکلات‌سازی» نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

سری جدید «سینمایک»
با فیلم‌های عامه‌پسند
مهر: مدیر تامین برنامه شبکه یک از پخش سری جدید برنامه «سینمایک» در فصل پاییز و پخش فیلم‌های عامه‌پسند که حرفی برای گفتن دارند در این برنامه خبر داد. کامبیز اخوان‌صفا گفت: سری جدید سینمایک فصل پاییز بعد از ماه رمضان روی آنتن شبکه‌یک می‌رود. از هم اکنون مشغول انتخاب و دوبله فیلم‌ها هستیم. بیشتر تمایل داریم فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که با سلیقه عموم همخوانی داشته باشد.

9 سینمای همدان میزبان جشنواره کودک
وطن امروز: به گزارش کمیته پشتیبانی فنی و امور سینماهای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،‌ 9 سینمای همدان فیلم‌های این رویداد فرهنگی را نمایش می‌دهند. سینماهای قدس، کانون و تالارهای ابن سینا‌، دانش‌آموزی، معلم، بسیج و فجر به نمایش فیلم‌های جشنواره در این شهر اختصاص یافته است. همچنین مجموعه سینمایی شهید آوینی با 2 سالن نمایش فیلم و ظرفیت 700 صندلی به مجموعه سینماهای جشنواره اضافه شده است. بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از 11 تا 15 مرداد‌ماه سال‌جاری در شهر همدان برگزار می‌شود.

نویسنده سوییسی
برنده جایزه‌ ادبی «باخمن»
ایسنا: نویسنده‌ سوییسی موفق به کسب جایزه‌ ادبی «باخمن» آلمان شد. هیأت‌ داوران جایزه‌ باخمن که از معتبرترین جایزه‌های ادبی آلمان است، جنز پترسن، نویسنده‌ سوییسی را به‌عنوان برنده سال 2009 این جایزه معرفی کرد.

دادگر « لیرشاه» را
در «ایرانشهر» به صحنه می‌آورد
ایسنا: آرش دادگر نمایش لیرشاه را با برداشتی جدید در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد. این کارگردان تئاتر که سال گذشته بعد از اجرای آخرین نمایشش «صبحانه‌ای برای ایکاروس» اعلام کرده بود تمایلی برای اجرای تئاتر ندارد، درباره حضور دوباره‌اش روی صحنه گفت: بعد از ارزیابی شرایط، متوجه شدیم می‌توانیم کار کنیم. از آنجا که در یک سال گذشته بر متن لیرشاه شکسپیر، کار کرده بودیم، تصمیم گرفتیم این نمایش را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کنیم.  

منبع : روزنامه وطن امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد