کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

اخبار کوتاه ورزشی - یازدهم تیرماه

* ونگر : چرا به رئال نرفتم 

* هدیه گاگو به کاکا 

* منچستریونایتد والنسیا را خرید 

* بنزما با ۴۵ میلیون به منچستر می رود  

* خط قرمز روی نام مهدوی کیا  

و ...  

 

ونگر: چرا به رئال نرفتم
آرسن ونگر مدت‌ها مورد توجه رئال‌مادرید بود و این باشگاه به دنبال آن بود که مربی فرانسوی را به هدایت تیم بگمارد اما ونگر در کنار آرسنال ماند. او گفته است، پروژه‌ای که در آرسنال شروع کرده بود دارد به ثمر می‌نشیند و به همین دلیل دوست داشت در آرسنال بماند. او همچنین گفته، در آرسنال از آزادی کامل برخوردار است و شاید در تیم‌های دیگر نمی‌توانست تا این حد آزاد باشد و تیم، باشگاه و تجهیزات ورزشی را مدیریت کند. گفته می‌شود ونگر طراحی کوچک‌ترین جزئیات ورزشگاه امارات را هم به عهده داشته و او بوده که خواسته طبق رسوم فنگ‌شویی رختکن به شکل منحنی طراحی شود. ونگر می‌گوید: «رئال مادرید یک نمایش مبتنی بر فوتبال است. اما در این ورزش جنبه‌های دیگری هم هست؛ اینکه یک تیم و بازیکنان را با فرهنگی که می‌خواهید بسازید و دانش و سبک خاص خود را در آن به کار برید اهمیت بسیاری دارد. پروژه ما در آرسنال دارد ادامه می‌یابد و می‌خواهم آن را تا پایان ببینم. از این سبک فوتبال بسیار لذت می‌برم».

هدیه گاگو به کاکا
خورخه بالدانو، مدیر ورزشی باشگاه رئال در اظهارنظری که شب گذشته انجام داد، اعلام کرد: در آرژانتین پیراهن شماره 5 متعلق به بازیکنان خط میانی است و گاگو در اقدامی جالب توجه ترجیح داد تا در فصل بعد پیراهن 8 را به کاکا بخشیده و پیراهن شماره 5 را بر تن کند.او در ادامه بیان کرد: زمانی که کاکا درمراسم معارفه رسمی‌اش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، با یونیفورم رئال و پیراهن شماره 8 این تیم که پیش از این به گاگو تعلق داشت، مقابل دوربین‌های خبرنگاران ظاهر شد، موجبات تعجب بسیاری را فراهم کرد. او در این‌باره گفت: «گاگو نیز تمایل زیادی داشت تا بتواند پیراهن شماره 5 را بر تن کند، چرا که این شماره در آرژانتین مربوط به بازیکنان خط میانی است. به همین ترتیب کاکا هم تمایل زیادی داشت تا پیراهن شماره 8 را بپوشد». بالدانو ادامه داد: پیراهن شماره 5 پیش از این متعلق به فابیوکاناوارو بود. اکنون دو شماره پیراهن تیم مادریدی نیز آزاد شده است. یکی شماره 18 است که مربوط به روبن دلارد است که فصل آینده نیز نمی‌تواند به دلیل مشکلات جسمانی به زمین فوتبال بازگردد و شماره 9 که مربوط به خاویر ساویولا است که به تیم بنفیکا منتقل شده است.

منچستریونایتد والنسیا را خرید
منچستریونایتد دیروز نخستین‌ خرید بزرگ خود در تابستان جاری را به دست آورد. آنها آنتونیو والنسیا، ملی‌پوش اکوادوری را از ویگان خریداری کردند. این بازیکن 23 ساله قراردادی چهار ساله با یونایتد بست. ویگان گفته مبلغی که برای فروش والنسیا دریافت کرده در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بوده است. الکس فرگوسن مربی یونایتد از خرید این بازیکن خوشحال است: «مدتی بود بازی آنتونیو را می‌ستودم. او دو فصل را با ویگان در لیگ برتر سپری کرده است. یقین دارم سرعت و مهارت او کمک شایانی به تیم خواهد کرد». والنسیا هم از آمدن به یونایتد خوشحال است: «پیوستن به منچستر رویایی بود که به حقیقت پیوست. از حضور در ویگان بسیار راضی بودم اما حالا فرصت چالش برای بزرگ‌ترین افتخارات فوتبال را دارم».

بنزما با 45 میلیون به منچستر می‌رود
میرالم پیانیچ فاش کرد که کریم بنزما، هم‌تیمی او در لیون در آستانه پیوستن به منچستریونایتد قرار دارد. گفته می‌شود بنزما از لیون خواهد رفت و حتی حرف‌های مدیر برنامه‌هایش مبنی بر ماندن او در لیون هم نتوانسته شایعات را فروبنشاند. پیانیچ می‌گوید زمان مشخص می‌کند که حق با او بوده است: «بنزما عملا به منچستریونایتد رفته. این باشگاه قصد دارد 45 میلیون یورو برایش بپردازد و تنها معمای باقی مانده این است که بنزما چه روزی پا به اولدترافورد خواهد گذاشت. او هیچ دلیلی برای نرفتن به یونایتد ندارد. تیم ما هم با حضور لیساندرو لوپس تقویت خواهد شد». بنزما می‌تواند جای خالی گل‌های کریستیانو رونالدو را پر کند. این بازیکن 21 ساله به عنوان یکی از بهترین مهاجمان اروپا شناخته می‌شود.

حمله دوباره موجی به اینتر
گفته می‌شود لوچیانو موجی بازگشتی حیرت‌انگیز به فوتبال خواهد داشت، هر چند که او پس از ماجرای کالچوپولی در سال 2006 به مدت شش سال از حضور در فوتبال منع شده است. دیروز موجی 71 ساله به شهر ناپل رفت تا در یک دادگاه شرکت کند. او پس از خروج از دادگاه درباره وقایع سه سال پیش توضیح داد: «پیش‌تر مرا در ورزشگاه‌ها می‌دیدید و حالا در دادگاه!» او درباره پرونده صحبت با داوران گفته است: «آیا من کارت‌های تلفن خارجی به داوران دادم؟ اگر داور همدست من باشد چرا باید به او پنج بار زنگ بزنم؟ کافی است به رختکن بروم و به شانه‌اش بزنم!» پس از کالچوپولی اینتر حاکم مطلق فوتبال ایتالیا بوده است. اخیرا تاجری که به موجی کارت‌های تلفن خارجی فروخته، گفته است مارکو برانکا، مدیر اینتر هم از مشتریان او بوده است. موجی می‌گوید: «معنی این حرف او مشخص است و روشن، در حد اینکه بگویید یک به علاوه یک می‌شود دو!».  

 

سقوط 6 پله‌ای فوتبال ایران در فیفا
مهر: تیم ملی فوتبال کشورمان در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال و به دنبال ناکامی در صعود به جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی 6 پله سقوط کرد و در رده 58 رده‌بندی جهانی و چهارم آسیا قرار گرفت. در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا‌) تیم ملی فوتبال کشورمان با 559 امتیاز و 6 پله سقوط نسبت به رده بندی ماه قبل در رده 58 قرار گرفت. در بین تیم‌های آسیایی، استرالیا با 886 امتیاز و 13 پله صعود در رده 16 جهان و اول آسیا قرار گرفته است. فوتبال ژاپن با 722 امتیاز و 9 پله سقوط در رده چهلم قرار گرفته و در آسیا دوم است.
تیم ملی فوتبال کره جنوبی با 634 امتیاز و 2 پله سقوط در رده 48 قرار گرفته است. عربستان نیز که برخلاف تیم ملی ایران هنوز برای صعود به جام‌جهانی شانس دارد با 542 امتیاز و 5 پله سقوط در رده 61 جهان و پنجم آسیا ایستاده است. در رده بندی جهانی نیز تیم ملی فوتبال برزیل پس از قهرمانی در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها به صدرجدول صعود کرد. این تیم با 1672 امتیاز صدرنشین است.

همایش بزرگ فوتبال و رسانه
وطن امروز: فرهنگسرای رسانه و انجمن ورزشی‌نویسان جوان هفتمین همایش بزرگ فوتبال و رسانه را برگزار می‌کنند. به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، در این همایش که با موضوع «نقل و انتقالات در فوتبال و بررسی منشور اخلاقی سازمان لیگ حرفه‌ای» برگزار می‌شود، مسؤولان تربیت‌بدنی، رؤسای فدراسیون‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان فدراسیون فوتبال، مدیران، مربیان و بازیکنان لیگ برتر و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.همچنین در این همایش دیدگاه‌های کارشناسان و اصحاب رسانه درباره مسائل اخیر تیم ملی فوتبال و عدم راهیابی به جام جهانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.این مراسم امروز (پنجشنبه) از ساعت 10:30 تا 13 در هتل اوین برگزار خواهد شد.

خط قرمز روی نام مهدوی‌کیا
ایسنا:‌ نایب‌رئیس باشگاه آینتراخت فرانکفورت از جدایی مهدی مهدوی‌کیا از این باشگاه آلمانی خبر داد. هریبرت بروخهاگن، مرد شماره دو باشگاه آینتراخت فرانکفورت در گفت‌وگویی پیرامون آینده این باشگاه آلمانی عنوان کرد، مهدوی‌کیا یکی از رفتنی‌های آینتراخت خواهد بود.
به نوشته پایگاه‌های اینترنتی فرانکفورت آلگمانیه سایتونگ و ویسبادنر کوریر، مهدوی‌کیا همراه با چند بازیکن دیگر جایی در برنامه‌های میشائیل اسکیبه، سرمربی جدید آینتراخت و جانشین فرید هلم فونکل ندارند.FAZ.net نوشت: «بروخهاگن از مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یکی از کاندیداهای خط خوردن از فهرست باشگاه نام برد».  

منبع : روزنامه وطن امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد