کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

عفونت‌های چشمی نتیجه استفاده مشترک از لنزهای رنگی

افسانه هراتی‌زاده رئیس جامعه اپتومتری (بینایی‌سنجی) ایران نسبت به خطرات و عوارض استفاده مشترک دو یا چند نفر از لنزهای رنگی هشدار داد و گفت: بعضا مشاهده می‌شود بعد از استفاده یک نفر از لنز رنگی که در برخی آرایشگاه‌ها کرایه داده می‌شود همان لنز در اختیار فرد دیگری قرار می‌گیرد که این مساله می‌تواند با عفونت‌های چشمی همراه باشد. 

 

   

رئیس جامعه اپتومتری در گفتگو با مهر از عفونت و قرمزی چشم به عنوان شایع‌ترین عارضه در استفاده از لنزهای تماسی رنگی غیر استاندارد نام برد و افزود: درصدی از مراجعات به کلینیک‌های بینایی به علت این عارضه است.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که بیشترین استفاده از لنزهای تماسی رنگی برای زیبایی به کار می‌رود.

هراتی‌زاده با اظهار تاسف از فروش این قبیل لنزها در داروخانه‌ها، آرایشگاه‌ها، مراکز فروش لوازم بهداشتی و آرایشی و حتی بوتیک‌ها گفت: عدم رعایت نکات بهداشتی می‌تواند با عوارض خطرناکی همچون انتقال انواع عفونت‌ها همراه شود.

متخصصان چشم معتقدند استفاده از لنزهای رنگی ممکن است برای برخی افراد که زمینه بیماری‌های آلرژیک دارند منع مصرف داشته باشد و می‌بایست قبل از استفاده با متخصص چشم یا اپتومتریست مشورت شود.

رئیس جامعه اپتومتری ایران ضمن این‌که خواستار نظارت دقیق‌‌تر وزارت بهداشت در این زمینه شد، افزود: تجویز لنز تماسی رنگی باید متناسب با اندازه قرنیه چشم فرد صورت بگیرد.

هراتی‌زاده ادامه داد: اگر لنز کوچکتر از اندازه چشم باشد قرنیه را دچار کمبود اکسیژن کرده و در نتیجه ایجاد عوارض شدید می‌کند و در صورتی که بزرگتر از قرنیه باشد با بالا و پایین رفتن و حرکت چشم قرنیه نازک می‌شود.

به گفته این اپتومتریست شیوع عوارض استفاده از لنزهای رنگی و مراجعات به کلینیک‌های تخصصی بینایی هنگام برگزاری مراسم عروسی و جشن افزایش می‌یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد