کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

گفت و گو با خسرو معصومی کارگردان سینما

 گفت‌وگو با خسرو معصومی، کارگردان سینما

پرستویی با «خرس» به سینما می‌آید   

بنت‌الهدی صدر: خسرو معصومی، فیلم‌هایی چون «ملاقات»، «دوران سربی»، «آقای بخشدار»، «دلباخته»، «پر پرواز» و «جایی در دوردست» را در کارنامه سینمایی خود دارد اما با ساخت سه‌گانه «جایی در دوردست»، «رسم عاشق‌کشی» و «باد در علفزار می‌پیچد» بخشی متفاوت را در کارنامه سینمایی خود آغاز کرد. او این روزها به ساخت فیلم سینمایی «خرس» فکر می‌کند و جدی‌تر از آن برای اکران آخرین فیلم از سه‌گانه‌اش در تلاش است. این موضوع بهانه‌ای شد تا به سراغ این کارگردان و نویسنده سینما برویم.

سال گذشته شنیدیم که قرار است «باد در علفزار می‌پیچد» اکران شود اما سال 88 هم از راه رسیده و این فیلم روی پرده نرفت، چرا؟
علت دقیق این موضوع برای من هم جالب است چرا که تهیه‌کننده این فیلم تا امروز زمان دقیق اکران آن را مشخص نکرده و سرانجام نمایش عمومی «باد در علفزار می‌پیچد» فعلا برای خود من هم مشخص نیست.
از سه‌گانه‌ای که شما ساختید («باد در علفزار می‌پیچد»، «جایی در دوردست» و «رسم عاشق‌کشی»)، «باد در علفزار می‌پیچد» بیش از دو ضلع دیگر این مثلث مورد توجه قرار گرفته و حتی در جشن خانه سینما نیز مورد تشویق قرار گرفت. خودتان فکر می‌کنید عدم اکران فیلم چه علتی می‌تواند داشته باشد؟
بحث بر سر رایزنی تهیه‌کنندگان و سینماداران است. شاید فکر می‌کنند فیلم نمی‌تواند فروش خوبی داشته باشد در حالی که همانطور که گفتید مضمون آن هم در جشنواره فیلم فجر و هم در جشن خانه سینما مورد توجه قرار گرفت و تشویق شد. به نظر من هم این اثر نسبت به بسیاری از آثاری که امروز روی پرده است، حرف بیشتری برای گفتن دارد. از آقای جعفری‌جوزانی تعجب می‌کنم که تا امروز نتوانسته برای اکران این فیلم کاری
انجام دهد.
«رسم عاشق‌کشی» که نخستین تجربه تهیه‌کنندگی آقای فلاح بود، بسیار سریع‌تر از «باد در علفزار می‌پیچد» برای اکران آماده شد و روی پرده نمایش رفت.
پس هنوز باید منتظر باشیم؟
فکر کنم همینطور است. به نظر می‌رسد کارگردانان سینمای ما هر چه بیشتر تلاش می‌کنند تا کار فرهنگی بارزتر و پرکارتری بسازند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند!
از مجموعه «چهارسوق خاطره» چه خبر، آیا بزودی این سریال را روی آنتن می‌بینیم؟
این مجموعه در حال مونتاژ است و در صورتی که این مرحله هم به پایان برسد، آماده پخش می‌شود. البته سیما‌فیلم مدتی با مضیقه مالی مواجه شد که هنوز رفع نشده، برای همین در به پایان رساندن کار این سریال توقف به وجود آمد. امیدوارم کار مونتاژ مدت زیادی این سریال را پشت در اتاق پخش قرار ندهد.
شنیده بودم قرار است فیلمی را با نام «خرس» تهیه و کارگردانی کنید. درست است؟
بله.
و حالا در چه مرحله‌ای است؟
فعلا در حال نوشتن فیلمنامه هستم که نیمی از آن به پایان رسیده است.
موضوع آن چیست؟
این فیلم موضوعی انتقادی – اجتماعی دارد و به نوعی قرار است به چالش‌های پس از حادثه جنگ در ایران بپردازد. تبعا چنین موضوعاتی باید با حساسیت خاصی نوشته و ساخته شوند. از طرفی به شکل ظریف به مسائل بپردازند؛ چرا که معمولا کار کردن درباره این موضوعات، مثل راه رفتن روی لبه تیغ است.
عوامل فیلم را هم مشخص کرده‌اید؟
نه به‌طور‌ کامل اما با یکی، دو تهیه‌کننده درباره آن صحبت کرده‌ام و شاید آقای پرویز پرستویی هم در این فیلم ایفای نقشی کلیدی را برعهده بگیرند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد