کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

کتاب ، آهنگ ، عکس ، برنامه و .... فقط یه کلیک

هر آنچه می خواهید و هر آنچقدر که می خواهید

بورس تهران موفق‌ترین بورس جهان در 5 سال اخیر شناخته شد

با افزایش 20 درصدی در ارزش کل 
بورس تهران موفق‌ترین بورس جهان در 5 سال اخیر شناخته شد 

خبرگزاری فارس: جدیدترین گزارش فدراسیون بین‌المللی بورس‌ها (WFE) درباره وضعیت بورس‌های جهان در طی سال‌های 2004 تا 2009 نشان می‌دهد، " بورس تهران " موفق‌ترین بورس جهان در طی این پنج سال بوده است.  

 

به گزارش خبرگزاری فارس فدراسیون بین‌المللی بورس‌ها با مقایسه عملکرد بورس‌های مهم و معتبر جهان اعلام کرده، بورس تهران در یک سال منتهی به ماه می 2009 تنها بورس جهان بود که به رشد شاخص دست یافت.
براساس این گزارش، بورس تهران با افزایش 20 درصدی در ارزش کل بورس، ارزش آن از 48 میلیارد و 700 میلیون دلار در پایان سال 2008 ، به بیش از 52 میلیارد و 700 میلیون دلار در پایان ماه می سال جاری افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش افزایش روند شاخص کل در بورس تهران در حالی رخ داده که در بسیاری از بورس‌های بزرگ دنیا مانند شانگهای، بمبئی، ایتالیا، آلمان، استانبول، لندن، کره‌جنوبی، نیویورک و نزدک آمریکا در یک سال اخیر با سقوط چشمگیری مواجه شد‌ه‌اند؛به طوری که ارزش گروه بورس نیویورک بیش از 6 تریلیون دلار و بورس نزدک بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد دلار کاهش داشته است.
همچنین ارزش بورس توکیو نیز در این مدت یک‌هزار و 200 میلیارد و بورس شانگهای نیز بیش از یک‌هزار و 600 میلیارد دلار کاهش داشته است.
کارشناسان بازار سرمایه، مهمترین علت موفقیت بورس تهران را اقدامات مؤثر دولت در مقابله با آثار منفی بحران مالی جهانی و وابسته نبودن بورس کشور به بورس‌هایی می دانند که دچار زیان شده‌اند.
تأکید بر حمایت از بخش واقعی اقتصاد از جمله استمهال تسهیلات بانکی برای شرکت‌ها، افزایش تسهیلات بانکی اعطایی به شرکت‌ها، سرعت در پرداخت بودجه طرح‌های عمرانی و همچنین ایجاد کارگروه حمایت از تولید در دولت از اقداماتی است که در تقویت عملکرد مثبت بورس تهران از آنها یاد می‌شود.  

 

 


بازار گردانی سهام در بورس با هماهنگی سهامداران عمده شرکت‌ها، افزایش شفافیت اطلاعاتی شرکت‌ها و اطلاع‌رسانی به بازار در زمینه سودآوری شرکت‌ها از دیگر اقداماتی است که به رشد شاخص بورس با وجود آثار منفی بحران اقتصاد جهانی کمک کرد.
همچنین عرضه سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های پرطرفدار مانند بانک‌های دولتی از جمله بانک‌های ملت، تجارت و صادرات هم از دیگر دلایل افزایش انگیزه و استقبال سهامداران و سرمایه‌گذاران به بورس تهران است.
به گزارش شبکه ایران، روند مثبتی که در بورس تهران ایجاد شده، تنها مربوط به سال جاری میلادی نیست چرا که در سال 2008 میلادی نیز بورس تهران در صدر بورس‌های عضو فدراسیون جهانی قرار گرفت.
گزارش فدراسیون جهانی بورس‌ها درباره عملکرد 62 بورس عضو خود در سال 2008 میلادی، نشان داد که شاخص بورس تهران با رشدی معادل 7/0 درصد در مکان نخست ایستاد و بورس‌های سانتیاگو شیلی، مکزیک، امان اردن، ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، کلمبیا، برمودا، لندن انگلیس، جزدک ژاپن و نیوزیلند در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفتند.
ارزش جاری بورس اوراق بهادار تهران از دسامبر 2007 تا 2008 میلادی با رشدی معادل 11 درصد به 7/48 میلیارد دلار رسید و در صدر برترین بورس‌های جهان قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد